teisipäev, oktoober 24, 2006

it`s jungle out there

ja nii ongi. sattusin eile jälle midagi lugema (ei reklaami, mida just) ja mõtlesin, et miks inimesed nii teevad? kas neil on midagi üle või puudu? kas see on nende loomulik olek või ilmneb minu mõistes halb/sobimatu käitumine stressiga seoses? lihtsalt huvitab. eks ma mõtlen selliste asjade peale seetõttu, et ei käi praegu tööl. tööl olles loeks ma lihtsalt haigusloo läbi ja asi oleks selge:6
natuke teile ka mõtlemiseks:
jalutad metsas ja näed karu. mida teed? erinevaid variante on ju küllaga.

see karu näide pidavat näitama, kuidas inimene käitub, kui ta satub keerulisse ja esmapilgul hirmutavasse olukorda. mõõdukas enda käitumise analüüsimine tuleb alati kasuks.

9 Comments:

Blogger Annu said...

inimesed reageerivad nii nagu keegi tunneb. see on loomulik. tegelikult aitab selliste "tirriteerijate" ignoreerimine palju paremini.
ma vist kõike ei ole (õnneks) lugenud, sest mina nägin suurel hulgal toetavaid jutte?
kuule, (kohe hakkab ärakasutamine:)sinu elukutsest veel: kas 2aastasega peaks professionaali poole pöörduma, kui ta ei räägi? sinna on veel aega, aga mulle juba vihjatakse.
ja mul on ainult hea meel, kui minu jutu peale reageeritakse, keegi mõtleb kaasa:)

24 oktoober, 2006 13:49  
Blogger Annu said...

ma siis otsin mõne asjatundja, kellele poissi näidata. ta muidu 1a8k. soovitusi on?

24 oktoober, 2006 16:00  
Blogger Annu said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

24 oktoober, 2006 17:26  
Blogger Annu said...

vahepeal ei lasknud siia lisada.

ei räägi ühtki sõna. aastaselt ütles emme, enam ei ütle. kui laulan mõmmilaulu ja palun tal laulda, siis suuga ütleb mõmmi, nagu sosistaks, häälega ei ütle. kui küsin, mis häält kiisu teeb, siis ütleb mjäu. see on siis ainus.

ega ma sellist titekeelt ei kasuta ka, kiisu ja mõmmi on harvad erandid. muidu räägime ikka kirjakeelt, eks see vist ka aeglustab. sul tekkis professionaalne huvi,jah:)

24 oktoober, 2006 17:45  
Anonymous Anonüümne said...

Annu, oma rahustuseks kontrollida ei tee ju paha, aga minu pesamuna ntx 1a8 k ei rääkinud ka midagi. isegi emme, mis enne öelnud oli, oli kadunud. järgi ka ei öelnud, kui ees mõnd sõna öelda ja palusin ,e t ütle. aru sai kõike, häält tegi ja omamoodi mõmises kah. 1a11k hakkas mõnda sõna proovima järgi öelda ja täpselt 2a saades hakkas rääkima lausetega. ja see tuli tõesti üleöö nagu oleks juba ammu rääkinud, ei mingit paari sõna kaupa tilgutamist.
ju siis osad ei pea vajalikuks mõne sõna kaupa end väljendada kui suure inimese kombel lauseid räägitud ei saa ;)

24 oktoober, 2006 21:27  
Blogger Annu said...

kiruma kindlasti ei hakka:) ma varem mõtlesin, et küll ta ise hakkab (no nagu Muhv rääkis), aga nüüd saadeti mu sõbranna poeg logopeedile, ja tema on minu lapsest pool aastat vanem. ja pani mõtlema, et äkki ei tule see jutt ikka ise. aitäh sulle, Heidi.

25 oktoober, 2006 08:17  
Blogger Kajakas said...

minul oma poisiga see kõik üle elatud, õigemini on asi üleelamisel. Minu poiss on kümnene. Seega mina soovitan kindlasti pöörduda spetsialisti poole, nt paldski mnt-l on tore Kai? (vasamäe vist). Minu meelest asjalik.
Minu poeg sai nt logopeedilisse lasteaeda uuringute tulemusena, mis oli väga-väga abiks. Hetkel on diagnoositud düsleksia ja düsgraafia. Ühesõnaga, ma ei tahtnud mitte hirmutada vaid soovitada härjal sarvist haarata. Mina ise läksin uuringutele kolmesega, aga praegu teeksin seda varem. Meil tehti aju kompuuteruuring ka, mis selgitaski välja selle, milles poja probleem on.
Perearstilt tuleb vist logopeedile suunamine võtta?

25 oktoober, 2006 17:53  
Blogger Annu said...

Kajakas, kus kohas paldiski mnt-l? aitäh sulle ka, ma isegi mõtlen, et kui on kõik korras, siis ega kontrollimine tükki küljest võta, kui ei ole korras, on hea, kui saab kohe jälile (sa oled tubli ema, olen su jutte ammu lugenud).

25 oktoober, 2006 22:18  
Blogger Kajakas said...

psühhiaatriahaiglat pidasin silmas.

25 oktoober, 2006 22:48  

Postita kommentaar

<< Home