kolmapäev, jaanuar 24, 2007

minu enda jaoks, aga võite ju lugeda

kirjutasin selle jutu peale poja sündi foorumisse, aga nüüd on ju olemas koht, kus seda säilitada.
ja muide, jutu kirjutasin 3 kuud peale lapse sündi, praeguseks oli mõni detail juba meelest läinud.


Alustuseks nii palju, et loengus tehti väga hea ajupesu selle kohta, et esmasünnitajal läheb kaua, oodake rahulikult kodus, ja et enamus lapsukesi sünnib peale tähtaega:) ja mina olen inimene,kellega alati juhtub midagi.
No nii. 38.nädalal ärkasin südaööl selle peale üles, et oli vaja tualetti minna. Silmad poolkinni, vedasin end WC poole, kui järsku sain aru, et ma lasin end täis. Tagasi toa poole minnes (kõrvad lontis, üks külg ees--- nii piinlik ju) hakkasin siis mehele seletama, et tead, juhtus... Mees istus tikksirgel voodis, Libero raamat käes ja esitas küsimusi: kas veed olid selged, kas valusid on, sa pead nüüd ämmaemandale helistama. Tema oli kohe asjast õigesti aru saanud. Ämmaemandale helistamise koha pealt püüdsin vastu vaielda, et nagunii enne hommikut midagi ei juhtu... ja valusid kah polnud..aga õnneks helistasin. Ämmaemand soovitas 3-4 tunni pärast haiglas olla, mina oleks oma aruga veel magama läinud. No valud tulid, 5 minutiliste vahede juures helistasin kiirabisse. Elame Harjumaal, olgu öeldud. Kui pool tundi oli mööda läinud (valud 2-3 min tagant), helistasin tagasi kiirabisse, et kas aadress oli ikka õige ja kas äkki ei leita üles. Vastus oli, et Sakust (teisest maakonna otsast, meie elame 12 km kaugusel Tallinnast) tuleb kiirabi, lumetormi tõttu on teeolud halvad. Tund peale kiirabi kutsusmist ta siis tuli. Ja esimene lause, kui seletasin, kui tihti valud ja et veed tulnud, oli: Miks te kiirabi varem ei kutsunud? Ja et pereliikmeid (minu meest) nad ei transpordi (tegelikult ikka võtsid ta peale, lihtsalt vaidlesime natuke).
Haiglas läks kõik kenasti, minu ä/e juba ootas ukse juures. Avatust 6 cm, rehkendasin, et 4 tunni pärast siis hakkaks tõsine töö peale. Tegelikkuses oli 3 tundi hiljem mul poja sündinud:) Tema sünni hetkel kadus toast vool, jäi vaid miski ähmane üld-(või avarii-?) valgus. Väga efektne igatahes.

Sildid: